Doprava

Ideální stav je doručit porouchaný přístroj do našeho servisu osobně. Zcela se tím vyloučí možnost mechanického poškození přístroje při dopravě poštou či jinou přepravní službou, navíc je tu výhoda osobní komunikace ohledně rozsahu opravy, úpravy, termínu atd. Pokud nemůžete dodat porouchaný přístroj do našeho servisu osobně a musíte jej poslat poštou, vřele doporučujeme tento postup :

Nemáte-li už původní krabici od přístroje, použijte jakoukoli pevnou krabici z nejméně třívrstvé lepenky cca o 25% větší, než jsou rozměry přístroje. Přístroj obalte protisměrně několika vrstvami bublinkové fólie, usaďte do krabice a zbytek prostoru vyplňte bílým polystyrenem nebo jinou pevnou, ale pružnou hmotou tak, aby se přístroj v krabici nemohl pohybovat. Zcela nevhodné je vyplňování zbytku prostoru v krabici zmačkanými novinami, molitanem, textiliemi apod., protože ty neochrání přístroj v krabici před případným pádem či nárazem při dopravě.
Do krabice s porouchaným přístrojem vložte prosím list papíru s co nejpodrobnějším popisem závady, příp. za jakých okolností došlo k poškození. Uveďte zde i Vaše požadavky na celkovou repasi, rekonstrukci či úpravy. Na stejný list papíru prosím napište Vaši zpáteční adresu, telefonní spojení na Vás, případně e-mail. Pevnou krabici s přístrojem pevně zalepte dobrou lepicí páskou protisměrně i na hranách, převažte pevným motouzem a zašlete Českou poštou jako tzv. Obchodní balík, pojištěný na částku, na kterou si přístroj ceníte.
Česká pošta nedávno zavedla u obchodních balíků dvě varianty. První z nich se jmenuje Obchodní balík do ruky a je výhodná pro ty, u nichž je stále někdo doma a balík tedy má kdo převzít, protože pošťák přinese balík až ke dveřím. Druhá varianta Obchodního balíku se jmenuje Obchodní balík na poštu, kdy do poštovní schránky dostanete pouze výzvu, abyste si balík přijel převzít. To bude pravděpodobně výhodné pro ty, kteří pracují déle do odpoledne a cestou z práce se mohou zastavit na poště. Obchodní balík ČP má tu výhodu, že ČP je povinna balík dodat do 24 hodin od podání. Balík tedy nikde zbytečně neleží ani necestuje a ani se moc se nepřekládá.
Zkušenosti s OB ČP mám zatím velmi dobré.

S ostatními dopravními službami /DPD, PPL apod./ nemáme příliš dobré zkušenosti, mnohdy balík cestuje nevyzpytatelnými cestami přes několik překladišť, kde se s ním nezachází příliš šetrně a uvedené dopravní služby doručují balíky někdy doslova v katastrofálním stavu, špinavé, potrhané a někdy velmi pozdě. Vymáhání případné škody, pokud dojde k poškození obsahu balíku je na těchto dopravních službách velmi složité, je nutno sepisovat několik protokolů o poškození a hlavně jezdit do příslušného doručovacího depa, které nebývá nejblíž. Proto se ve vlastním zájmu podobným dopravním službám vyhněte, i když jejich služby bývají někdy o dost levnější, než služby České pošty. Opravený přístroj Vám odešleme stejnou cestou, tedy obchodním balíkem České pošty, většinou na dobírku, pokud se s Vámi nedohodneme na jiném způsobu úhrady. Uvnitř balíku najdete opravený přístroj, vrácený vadný materiál a v případě rekonstrukcí i měřicí protokol o vlastnostech přístroje před úpravou a po úpravě.